feestdagen & vrijwilligers coordineren! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu feestdagen & vrijwilligers coordineren! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu

feestdagen & vrijwilligers coordineren!

Blijf op de hoogte en volg Mariska

07 Januari 2015 | Oeganda, Jinja

Ik heb niet zo veel tijd, dus het is even in het kort.. De Kerst van niet zoals verwacht ( samen lekker eten met Jackson’s family) maar ik heb mij wel vermaakt overdag in het babieshome met een kleine party en ’s avond heb ik in Sharon’s restaurant (The Pearl) geholpen. Voor degene die het nog niet weten, The Pearl is speciaal opgezet zodat alle winst direct naar het babieshome kan gaan. Oud en nieuw heb ik heerlijk met Jackson, Blessing en een aantal vrijwilligers ( Elisa, Puck en Charlotte) pizza gegeten waarna we gezamenlijk het nieuwe jaar hebben ingeluid en lekker hebben gefeest.

Deze maand ben ik begonnen met het coördineren van de vrijwilligers en zal dit blijven doen tot dat ik naar Kampala ga voor stage (begin 26 januari bij Reproductive Health Uganda, maar daarover zal ik volgende keer meer schrijven als ik precies weet wat mijn taken daar worden). Ik ben nu bezig om de vrijwilligers wat meer gestructureerde taken te geven. De kinderen doen (zoals ze al deden) preschool/ peuterspeelzaal op maandag, woensdag en vrijdag voor ongeveer een uur of anderhalf en op dinsdag en donderdag doen ze samen spelletjes. De vrijwilligers bereiden dit samen voor met de auntie van hun groep zodat de kinderen maar ook de vrijwilligers wat meer worden uitgedaagd. Ik zal voor elke taak een omschrijving maken, een meeting houden op maandag, en John uitleggen wat de plannen zijn zodat hij het van mij kan overnemen (aangezien John, een Oegandese jongeman, hier elke dag en langdurig zal zijn.)

Henk en Elly, oud-vrijwilligers, hebben daarnaast geholpen met het indienen van een voorstel voor fondsen zodat er een nieuw project kan worden gestart voor een aantal van de armste in de community. Hun voorstel is uitgekozen en heeft genoeg geld gekregen om het project op te starten, dus ook hiermee zal ik de komende weken helpen, aangezien Sharon zelf al druk genoeg is! Verder ga ik van het weekend gezellig naar Kampala (met Jackson, Puck, Charlotte, en Elisa) om samen met Jackson zaterdag kamers bekijken, waarvan één heel dicht bij mijn stage en de ander wat verder weg – dus ben benieuwd hoe die er uit zullen zien! Als laatste natuurlijk ben ik ook nog steeds bezig met mijn verslagen voor school. Dus weer genoeg te doen de komende twee en halve week!!


Liefs Mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 55633

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 31 Augustus 2017

Oeganda - 2016

30 November 2014 - 23 Mei 2015

vakantie & afstudeerstage

06 Februari 2014 - 28 Mei 2014

Niet afstuderen, maar wel weer AASU helpen!

15 Maart 2013 - 24 Augustus 2013

Stage Arise and Shine Uganda

26 Mei 2012 - 26 November 2012

Mijn eerste reis - Oeganda

Landen bezocht: