Opnieuw een berichtje vanuit mijn hart... - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu Opnieuw een berichtje vanuit mijn hart... - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu

Opnieuw een berichtje vanuit mijn hart...

Door: Mariska Huisman

Blijf op de hoogte en volg Mariska

11 Oktober 2016 | Oeganda, Jinja

Lieve allemaal,

Super om te zien dat al meer dan 200 mensen mijn blog hebben gelezen! Ik heb het al met een aantal van jullie gehad over het foster care project, maar hoop natuurlijk op nog wat meer reacties; want als iedereen van de 200+ mensen die mijn blog leest een klein bedrag zoals 5 euro geeft komen wij samen gemakkelijk aan meer dan 1000 euro!

De kinderen in het Babies Home verdienen een echt thuis, net zoals jij hebt gehad en net als je eigen kinderen dat verdienen! Je kunt helpen dit waar te maken met elke bijdrage die je kunt missen, hoe klein deze ook mag wezen. Op dit moment ben ik in contact met een organisatie in Nederland die waarschijnlijk 1/3 van het totaal bedrag gaat sponsoren, mits wij zelf de andere 2/3 ophalen. Het totaal bedrag voor het eerste jaar is ongeveer 13.500 euro – dit betekent dus dat wij als Arise and Shine Uganda 9.000 euro moeten inzamelen en dat de Nederlandse organisatie 4.500 euro bij legt! Het lijkt misschien veel, en dat is het ook zeker, maar dit project is slechts het begin van een groter plan. Met bovengenoemde helpen wij een hele gemeenschap (1000+ mensen) te enthauiastmeren over foster care, 30 geschikte gezinnen te trainen, en 5 kinderen in een pleeggezin te plaatsen!

Na het pilot project willen wij overstappen op volledige invoer van foster care, waarbij het babieshome veranderd in een centrum waar kinderen zo kort mogelijk verblijven wanneer zij met spoed uit huis zijn geplaats terwijl wij zoeken naar een geschikt pleeggezin. Dit kan weer een van deze eerder getrainde 30 zijn, maar wij willen natuurlijk veel meer mensen gaan trainen uiteindelijk. Het bedrag dat wij op dit moment op hopen te halen zal dus van grote impact zijn op de toekomst van alle kinderen in ons Babieshome en hopelijk er voor zorgen dat vele anderen niet in deze zelfde situatie terecht komen maar binnen een pleeggezin geplaatst kunnen worden.

Help jij mee deze kinderen een thuis te geven tot ze weer terug kunnen naar hun biologische ourders? Stuur dan nu een email naar mh.huisman@hotmail.com en ik zet je op de lijst! Zodra de details voor samenwerking met de andere organisatie besproken zijn zal ik nogmaals een blog plaatsen en alsmede een mailtje naar iedereen sturen om uit te leggen waar naartoe je het geld kunt overmaken!

Lukt het niet om financieel bij te dragen, dan waardeer ik het ook enorm als je dit bericht zou willen delen op facebook, met vrienden of familie, op het werk, etc. Hoe meer bereik dit bericht heeft hoe eerder wij samen 1000 euro kunnen inzamelen! Dus ken jij iemand, een school, of een bedrijf dat graag zou helpen deze kinderen een thuis te geven, schroom dan niet om dit bericht met hen te delen en ons Foster care pilot project voor te stellen!

Liefs Mariska

  • 11 Oktober 2016 - 17:52

    Ineke Bleumink:

    Hoi Mariska.

    Als je meer weet dan maak ik wat over.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 1113
Totaal aantal bezoekers 55638

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 31 Augustus 2017

Oeganda - 2016

30 November 2014 - 23 Mei 2015

vakantie & afstudeerstage

06 Februari 2014 - 28 Mei 2014

Niet afstuderen, maar wel weer AASU helpen!

15 Maart 2013 - 24 Augustus 2013

Stage Arise and Shine Uganda

26 Mei 2012 - 26 November 2012

Mijn eerste reis - Oeganda

Landen bezocht: