mijn eerste nacht buiten europa! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu mijn eerste nacht buiten europa! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu

mijn eerste nacht buiten europa!

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

27 Mei 2012 | Oeganda, Kampala

Het is 6.00 uur en de wekker gaat, snel er uit en nog even douchen.. Voor de laatste keer genieten van het heerlijk warme water dat als vanzelfsprekend uit de kraan komt stromen en ook nog drinkbaar is ook. Na het douchen is er weinig tijd meer over en ik heb ook nog niet echt zin in ontbijt, dus ik neem 2 bolletjes mee voor onderweg en drink nog even snel een kopje thee. Het is inmiddels 6.45 uur geweest en het is tijd om te vertrekken, op naar Schiphol, op naar het avontuur genaamd Uganda. Het lijkt zo vroeg 8.30 uur op Schiphol en pas om 11.00 uur vliegen, maar dat valt nog vies tegen. Voor ik het wist was het bijna 9.45 uur en moest ik door de douane! Een laatste knuffel voor papa en mama en een hele dikke zoen voor Robin was het laatste beetje Nederland voor lange tijd.. Tenminste dat dacht ik.. In het vliegtuig bleek iedereen van de crew ook gewoon Nederlands te spreken en werden mini stroopwafels (syrop waffels) uitgedeeld. Helaas anders dan gehoopt zat ik niet aan het raam, maar het opstijgen voelde als nog geweldig. De tijd vliegt gelukkig ook als je de hele tijd vol gepropt wordt met voedsel en drinken en de 7 a 8 uur waren zo voorbij, waarna de tussenstop plaats vond. Ik kan nu dus zeggen dan ik in zowel Rwanda als Oeganda ben geweest! Van Rwanda naar Oeganda was gelukkig nog maar ongeveer 40 minuten en ik heb alsnog een plekje aan het raam weten te bemachtigen om toch nog eventjes naar buiten te kunnen kijken (ook al was het al donder). Het is een uurtje of 10 en ik ben veilig in Entebbe, Oeganda geland. Geen idee waar ik heen moet dus ik besluit maar gewoon achter al die andere mensen aan te lopen die het vliegtuig verlaten. Ik moet eerst een visum aanvragen; paar vingerafdrukken, lachen naar de camera en 40 euro betalen en ik krijgt een papiertje dat (geloof ik ) mijn visum moet voorstellen. Ik heb een visum, maar nu moet ik nog op zoek naar mijn koffers. Al snel zie ik een bagageband voor mijn neus en ik begin enthousiast met rondkijken of ik mijn koffer voorbij zie komen.. om vervolgens toch voor de zekerheid maar even te vragen of er nog verschil zit tussen de twee bagagebanden en er daarna achter te komen dat ik bij de verkeerde sta te kijken! Maar goed, na een paar minuten bij de andere band te hebben gestaan komt al gauw koffer 1 erna en zie ik in de verte ook koffer 2 verschijnen. Mijn theorie blijft ditmaal ook in de praktijk te werken; een mooie opvallende roze en een helder blauwe koffer zijn duidelijk te herkennen en dus makkelijk te vinden. Ik dacht nu het ergste wel gehad te hebben, blijk ik vergeten te hebben nagedacht over de ophaalservice.. Hoe werkt zo iets? Bij wie moet ik zijn? Het lijkt heel gemakkelijk, maar als er ineens zo’n 50 man staat te wachten met hier en daar een bordje dat leesbaar is wordt je toch best zenuwachtig als je de juiste persoon moet zien te vinden. Nadat ik er achter kwam dat buiten ook nog 15 man stond en na nog twee rondjes te hebben gelopen (en mij ondertussen verteld is dat ik een blanke man genaamd Sander moet hebben) Zie ik eindelijk iemand staan met een duidelijk papiertje “ICU Mariska Huisman”, duidelijk niet de Sander die die andere man vertelde, maar mijn naam op een papiertje doe ik het voor. Ik vervolg mijn reis samen in de auto (bijna vergetende dat ik links moet instappen omdat ze hier links rijden), wat nog ongeveer een uurtje duurt met onderweg allemaal muziek en feestende mensen omdat ook hier zaterdagavond uitgaansavond is. Aangekomen in het guesthouse (geen idee hoe laat, want ik heb geen horloge natuurlijk) worden mijn koffers gedragen door weer iemand anders en krijg ik de kamer te zien, waar plaats is voor 5 dus gezellig samen met de andere 4 meiden op 1 kamer. Ik krijg ook nog een korte rondleiding door het gebouwtje, waarna de man verdwijnt. Op het dakterras was ik ondertussen al wat ander mensen tegen gekomen; heel gezellig ook Nederlanders, maar dat komt natuurlijk door het feit dat de eigenaar ook een Nederlandse man is. Na een uurtje denk ik hou ik het voor gezien, hoe gezellig het ook is, want ondertussen is het nu 1.00 uur (Oegandese tijd) geweest en heb ik wel behoefte om te slapen! Ik ben heel erg benieuwd wat de tijd mij zal brengen, maar ik heb er zin in en ik ga alles er uithalen wat erin zit!

Liefss Mariska

  • 27 Mei 2012 - 17:25

    Jolanda:

    Vul hier je naam in.lezen en vooral met de gedachte dat dit mij ook over een paar weekjes te wachten staat, haha! Jou tussenstop was dus in Rwanda? Grote kans die van ons ook dus, kan ik ook zeggen dat ik in Rwanda en Uganda ben geweest! ;) Een hele fijne tijd! Dikke knuffel va je broertje en vriendin!

  • 27 Mei 2012 - 18:43

    Robin:

    Hoi lieverd,

    Heb op het internet nog even opgezocht waar je precies zat. Ziet er wel goed uit(Als ik de foto's moet geloven) Goed uitzicht in ieder geval:).

    Wel lekker blond dat je niet heb bedacht hoe je wordt opgehaald. Maar goed dat je het toch hebt kunnen vinden. Blij om te lezen dat je het goed naar je zin hebt.

    Xx


  • 27 Mei 2012 - 19:07

    Jan En Dianne:

    hoi Mariska,
    wat fijn om nu al wat van je te horen.
    Zo te horen is de reis allemaal goed verlopen. Heel veel succes, en we gaan je "volgen".
    liefs Jan en Dianne

  • 27 Mei 2012 - 21:14

    Papa En Mama:

    Fijn Mariska dat alles zo goed gegaan is. Oma heeft jouw via teletext gevolgd, dat je om 11.07 opgestegen bent. Ze komt morgen je eerste reisverslagen lezen. kijken uit naar je volgende verslag.

  • 28 Mei 2012 - 13:17

    Anouk:

    Wauw wat een verhaal meis! Hahah het klink allemaal geweldig! Heeel veel plezier, en ben nu al benuwd naar al je volgende verhalen!~;) Liefs!

  • 30 Mei 2012 - 09:17

    Sylvia Korten:

    Hey hoi,

    Wat leuk om je verslag te lezen! Heb je ook al een sms-dienst ingesteld? Dat kun je doen bij mijn instellingen. Dan kun je een sms-je plaatsen op deze site als je ff geen internetverbinding hebt. Zo kunnen de achterblijvers ook op de hoogte blijven.
    Groetjes,
    Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 55866

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 31 Augustus 2017

Oeganda - 2016

30 November 2014 - 23 Mei 2015

vakantie & afstudeerstage

06 Februari 2014 - 28 Mei 2014

Niet afstuderen, maar wel weer AASU helpen!

15 Maart 2013 - 24 Augustus 2013

Stage Arise and Shine Uganda

26 Mei 2012 - 26 November 2012

Mijn eerste reis - Oeganda

Landen bezocht: