Het is zover, ik ben weer op het vliegveld! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu Het is zover, ik ben weer op het vliegveld! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu

Het is zover, ik ben weer op het vliegveld!

Blijf op de hoogte en volg Mariska

25 November 2012 | Oeganda, Jinja

Jaja, over zo een 12 uur ben ik gewoon al weer thuis.. dat voelt zo raar! Al mijn spulletjes ingepakt en de auto kwam rond 3 uur Oegandese tijd voorrijden om mij naar Entebbe te brengen om daar nog even wat te eten voor het grote avontuur in the vliegtuig naar huis gaat beginnen.. want ik moet toch wel stiekem zeggen dat het gek is om straks in mijn eentje op een buitenlands (relatief klein) vliegveld te staan en hopen dat alles op rolletjes loopt net als de heen weg, maar dan zonder de hulp van mijn papa en mama! Het goede nieuws is dan natuurlijk wel weer dat als ik aankom ik niet naar een bordje met mijn naam hoef te zoeken maar gewoon zeker weet dat papa en mama op mij staan te wachten.. en zou natuurlijk leuk zijn als er meer mensen komen (a).

Ondertussen ben ik natuurlijk ingecheckt voor mijn vlucht en heb ik het ticket uitgeprint.. want de luxe van scanapparaten is nog niet aanwezig op het vliegveld hier! Mijn plekje aan het raam is daarentegen al maanden geleden vastgesteld.. nu hopen dat ik ook echt een raampje heb en niet zoals naar Bulgarije waar we precies op rij 9 zaten met als enige rij GEEN raam, nutteloze plek dus!! Ik zal waarschijnlijk wel weer de hele vlucht worden volgepropt met voedsel, wat ook best grappig is om te zien. En ik ben erg benieuwd of het mij gaat lukken te slapen, maar dat zullen jullie aan mijn hoofd kunnen zien wanneer ik jullie op Schiphol weer in mijn armen sluit;)

Verder kijk ik natuurlijk erg uit naar het feit dat ik vóór Sinterklaas weer thuis ben en ga dan ook zeker mijn schoen zetten maandagavond en hopen dat ik lekker veel chocolade, pepernoten, en ander lekkers krijg! Hopen dat Sinterklaas dit keer mijn blog ook leest en vind dat ik een beetje lief ben geweest dit jaar :P

De afgelopen 2 weken waren nog super maar ook heel druk met afwerken van stage. Ik heb de afgelopen 2 weken nog gezellig met&bij mensen gegeten, wezen zwemmen, een aantal kinderen, Mr Bright & mary nog gezien die Jinja bezochten (vanuit Bukomansimbi), met een vissersbootje de nijl over gestoken, de source of de Nijl (gratis) bezocht, en natuurlijk afscheid moeten nemen van de mensen op stage en alle andere lieve mensen die ik hier in Oeganda heb leren kennen.. Hopelijk is dit niet voor al te lang en kan ik ze snel weer terug zien!

Ik ben erg benieuwd wie mij op het vliegveld staat op te wachten, maar zal niet te veel verwachten wat de meesten zullen gewoon moeten werken op maandag :)

Liefs Mariska

  • 25 November 2012 - 18:48

    Chantal:

    Hoihoi,

    Toch wel een vreemd gevoel hè dat je na een lange tijd weer naar huis gaat.
    Terwijl je toch ook een 'thuis' achter laat. Gelukkig kun je terug denken aan een tijd met heel veel leuke en mooie herinneringen.

    Een goede vlucht & tot snel!

    xx

  • 25 November 2012 - 19:08

    Sylvia Korten:

    Hey Mariska,

    Allereerst een hele goede reis! En ja, je wordt volgepropt, de eerste uren. Dan heb je ongeveer 3-4 uur de tijd om te slapen, waarna je wakker wordt gemaakt voor het ontbijt. En dat om half 5! Nog even een tip voor op het vliegveld: dichtbij de gate is een lekker restaurantje. En als je geluk hebt, dan word je opgehaald door een stewardess die ervoor zorgt dat je als eerste naar de gate mag, zonder in de rij te staan!!!! Dat geluk hadden wij! Al hadden wij ze eerst omgekocht met klompensleutelhangers! haha
    Ik zal je niet staan op te wachten, maar ben wel wakker als je aankomt. Wij vertrekken iets voor 7 van huis, waarna we de trein nemen. We zijn dan om 8.40 op Schiphol. Dus als je nog even koffie drinkt op schiphol...... misschien zien we je dan nog!

    Goede reis!
    Liefs,
    Sylvia

  • 25 November 2012 - 20:21

    Jan En Dianne:

    Hele goede reis en tot gauw!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 55866

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 31 Augustus 2017

Oeganda - 2016

30 November 2014 - 23 Mei 2015

vakantie & afstudeerstage

06 Februari 2014 - 28 Mei 2014

Niet afstuderen, maar wel weer AASU helpen!

15 Maart 2013 - 24 Augustus 2013

Stage Arise and Shine Uganda

26 Mei 2012 - 26 November 2012

Mijn eerste reis - Oeganda

Landen bezocht: