Alles went, zelf dagen geen internet.. - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu Alles went, zelf dagen geen internet.. - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu

Alles went, zelf dagen geen internet..

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

19 Juni 2012 | Oeganda, Kampala

En het is weer zo ver, een verfrissende tropische regenbui komt uit de lucht vallen.. een heerlijke binnenkomer dus voor Dinja, Jolanda, Jenny en Marianne! Ze zitten nu op het punt om vlechtjes in hun haren te krijgen, net als waarvoor Sylvia en Mariska gisteren 5 uur hebben moeten zitten! Ik doe mijzelf dit liever niet aan en ga gewoon voor de letterlijk koude douche. Iedereen is hier dus veilig aangekomen, terwijl mijn klasgenootjes bijna allemaal alweer in het nog koudere Nederland zitten. Ook al mis ik jullie natuurlijk allemaal, ik geniet toch wel heel erg van de mensen, de natuur, het weer, en de vrijheid (niets moet, alles mag! Nja bijna dan ea:D ) Dus vandaag weer een beetje koele dag in het vooruitzicht, net zoals de afgelopen paar dagen.. in de schaduw was het rond de 20 graden, maar in de zon toch gauw weer 25. En ja ik weet het, ik heb al een tijdje niet van me laten horen.. maar je zult het waarschijnlijk nog wel vaker merken da tik of geen tijd of geen internet heb! Elektriciteit gaat gelukkig meestal wel goed, maar zoals nu in een word-documentje typen is toch niet altijd even gezellig. In plaats daarvan heeft Adinda (mijn klasgenootje) vorige week spelletjes op mijn laptop ontdekt waar ik mij uitstekend mee vermaak.
We hebben ondertussen met de klas ons voorstel voor vocational training (praktische vaardigheden training) ingeleverd en ook mijn reflectie verslag is ready to go.. wanneer er tenminste internet is. Ik heb ondertussen al meerdere keren heerlijk gegeten in Kampala bij Kyoto, Garden City, Iguana, en nog een ander tentje.. gewoon pizza, hamburger, & wraps :D, want ik Bukomansimbi (of eigenlijk BinyoBirya) moet ik weer aan het local food. En ja ook het local food is best lekker, maar elke dag hetzelfde ben je na 2 weken toch wel en beetje zat, en dan is een hamburgertje op zijn tijd best lekker. Zoals ik al had verwacht heb ik de afgelopen dagen niet zo heel veel spannend gedaan, maar natuurlijk wel mijn verjaardag gevierd: met o.a. ananas met kaarsjes i.p.v. taart.. eigenlijk nog wel net zo lekker (en gezonder)! Van mijn klasgenootjes heb ik een zakmes gekregen, altijd handig.. en van Sylvia en Mariska heb ik eergister avond nog een paar heerlijke chocoladerepen gekregen! Dus ik hoop dat ik ze nog even kan bewaren voordat ze smelten van de warmte.. en anders kan ik ze altijd nog uitdelen aan de rest :D. Ik verheug me dan ook erg op de komende 3 weken met ‘mijn familie’ of zoals ze in Bukomansimbi/ BinyoBirya zeggen ‘the nurses, owja en een midwife’ :P
Het wanneer is onbekend, maar een volgende blog is zeker!

Liefss mariska

P.S. Nadat ik vorige week een heerlijke lauwe douche had, heb ik zowaar net en warme douche gehad! Ik geloof dat ik het hier nog wel eventjes kan uithouden zolang ik af en toe een warme douche heb en gewoon een normale toiletpot in plaats van een vieze latrine(gat in de grond) :)

  • 22 Juni 2012 - 09:20

    Brigit:

    Hee Mariska!
    Wat leuk om weer wat van je te horen!
    Ben je nu ook samen met Dinja enzo? Of zitten die ergens anders?
    Stuur je ook even wat zon deze kant op?
    Veel liefs van mij! Xxx

  • 22 Juni 2012 - 16:05

    Papa,Mama,Hans,Arno:

    Hey Mariska, wat een luxe toch thuis.
    Ps. Hans is hier weer gezellig aan het logeren en hij mist je.

  • 24 Juni 2012 - 16:52

    Annemieke:

    Hoi Mariska,
    Ook leuk om jou verhalen te lezen. Ik vindt het echt super wat jullie daar allemaal doen!! Maak er nog een mooie tijd van, en ik zal ook jou verhalen in de gaten blijven houden!! Groetjes aan me zusjes.

    Groetjes Annemieke (zusje van...)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 55863

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 31 Augustus 2017

Oeganda - 2016

30 November 2014 - 23 Mei 2015

vakantie & afstudeerstage

06 Februari 2014 - 28 Mei 2014

Niet afstuderen, maar wel weer AASU helpen!

15 Maart 2013 - 24 Augustus 2013

Stage Arise and Shine Uganda

26 Mei 2012 - 26 November 2012

Mijn eerste reis - Oeganda

Landen bezocht: