niet helemaal Afrikaans, maar voedsel is heerlijk! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu niet helemaal Afrikaans, maar voedsel is heerlijk! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu

niet helemaal Afrikaans, maar voedsel is heerlijk!

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

27 Mei 2012 | Oeganda, Kampala

Nadat de anderen vannacht ook veilig zijn aangekomen en gezellig bij mij op de zaal liggen en ondertussen ook een lekker ontbijtje te hebben genuttigd (zelf gemaakte toast met jam, kopje thee, soort van taxi/sinaasappelsap en een paar stukje ananas) zit ik op het dakterras te genieten van het uitzicht en de muziek, (die komt van een school om nieuwe leerlingen te verwelkomen). Dit is het echte leven, lekker genieten en rustig aan doen met een mandje verse popcorn toe.
’s Middags zijn we richting centrum van Kampala gegaan met een taxi (ongeveer 1 euro voor 6 personen, en het duurde ongeveer 10 minuten) Kon eindelijk mijn eigen geld pinnen ( 1euro is ongeveer 3000 oeg. shilling) en een sim kaartje voor mijn mobiel kopen (voor het nummer kun je mij het beste gewoon even mailen!)Ook de eerste ontmoeting met de politie hebben we weer gehad, nadat Adinda haar telefoon was gestolen; het ging zo snel dat het onmogelijk was te achterhalen wie het was, maar gelukkig is haar simkaart nu gebelokkeerd) We zijn ook weer met een taxi terug gegaan; een kwartiertje rijden 10000 shilling.
Eenmaal thuis om 5 uur (lokale tijd)heb ik even gekeken wanneer het avondeten zou zijn, dit was pas om 7 uur dus we konden nog even rustig aan doen en een potje kaarten doen. Ik moet zeggen, het was wel een verrassing toen ik erachter kwam dat het avond eten aardappelpartjes met twee boterhammen en een hamburger ertussen was! Heerlijk gegeten dus vandaag.. Het is nu al weer bijna 8 uur, dus tijd om nog ff te chillen, douchen, en daarna lekker naar bed!

  • 27 Mei 2012 - 19:10

    Brigit:

    Dag schat!
    Wat leuk om dit allemaal te lezen!
    Fijn dat het eten (tot nu toe) mee valt!
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal!
    Veel liefs van mij en Erwin!


  • 28 Mei 2012 - 10:19

    Opa En Oma Kelderman:

    Wij zijn nu bij je papa en mama op de koffie en hebben je eerste reisverslagen gelezen. Leuk om te lezen dat alles goed gaat en super dat je dit allemaal zo kunt volgen. We hopen je ook nog een keer via skype te ontmoeten (zegt opa). Heeel veel plezier.

  • 28 Mei 2012 - 12:05

    Berdine:

    He lieverd! Fijn dat tot nu toe alles goed is gegaan en het gezellig is daar! Ik hoop echt dat je het flink naar je zin zult hebben! Hopelijk dat we straks eenmaal een keer tijd kunnen hebben om gezellig te skypen :) Dikke knuffel!

  • 28 Mei 2012 - 20:05

    Opa En Oma Huisman:

    Hallo Mariska,

    Fijn dat wij op deze manier contact met jouw hebben.
    Een heel mooi en duidelijk reisverslag.
    Wij zijn erg benieuwd naar de volgende verhalen.
    Nog veel succes in Oeganda.

    Groetjes Opa en Oma

  • 29 Mei 2012 - 10:50

    Henk F.:

    hallo Mariska erg leuk om te lezen, om zo op de hoogte te blijven

  • 30 Mei 2012 - 09:21

    Sylvia Korten:

    Halloooooooo!

    Wat fijn dat het zo goed met je gaat! Ik hoop binnenkort meer te lezen natuurlijk. En je snel te spreken in Uganda, haha. De laatste overnachtingen heb ik inmiddels ook geregeld. Ivm vervoersproblemen blijven we gewoon in Red Chilli de laatste dagen. Ik heb ontzettend veel zin je weer te zien en spreken!

    Groetjes,
    Sylvia

  • 31 Mei 2012 - 07:08

    Hems Zwier:

    Ha Mariska, ben benieuwd naar alle belevenissen! Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 55768

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 31 Augustus 2017

Oeganda - 2016

30 November 2014 - 23 Mei 2015

vakantie & afstudeerstage

06 Februari 2014 - 28 Mei 2014

Niet afstuderen, maar wel weer AASU helpen!

15 Maart 2013 - 24 Augustus 2013

Stage Arise and Shine Uganda

26 Mei 2012 - 26 November 2012

Mijn eerste reis - Oeganda

Landen bezocht: