31 mei & 3 juni - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu 31 mei & 3 juni - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu

31 mei & 3 juni

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

08 Juni 2012 | Oeganda, Masaka

Geschreven op 31-05-2012
Ik heb weinig tijd overdag en geen elektriciteit ‘s avonds en ook geen internet.. dus ik heb weinig tijd om te schrijven voor mijn blog en helemaal weinig opties om het online te zetten. Ik probeer zo veel mogelijk te schrijven, maar onthoud geen bericht is ook goed bericht;) Dinsdagmorgen zijn we naar de Nederlandse ambassade in Kampala geweest en ik was verrast over hoe gemakkelijk je binnen komt met alleen een tassencontrole en een body scan. Het was super interessant en we hebben veel geleerd over hun doelstellingen; food security maar ook hun focus op de wet. ’s Middags waren we een beetje laat dus we zijn gelijk doorgereden naar de plek waar wij slapen; het heet: Binyobirya, maar ik vergeet het steeds dus heb het maar even opgeschreven. We kregen heerlijk eten, zelfs boerenkool(alleen groen/geen aardappels) van Mary, een Keniaans meisje dat stage liep op de school waar wij ons onderzoek doen die daar nu voor een tijdje aan het werk is nadat ze was geslaagd na haar stage. Woensdag gingen we de eerste dag naar school en hebben we een rondleiding gekregen en de kinderen ontmoet, ze zijn enorm schattig! We hebben onze eerste focus groep discussie bijgewoond met leraren van de basisschool, waarna we vandaag het zelf konden doen met de kinderen van de middelbare school en ‘s middags met de leraren van de middelbare school. Het waren erg geslaagde dagen met weinig extra tijd voor andere dingen (behalve een gezellig kaart spelletje natuurlijk) Nu is het ook al weer bijna 10 uur, dus ik ga nog even gezellig buiten zitten en daarna naar bed want we moeten er om half 7 weer uit (zoals ongeveer elke ochtend). Ik hoop dat het ook goed gaat in Nederland en dat het weer net zo heerlijk is als hier. Ik was maandag al een beetje verbrand maar dat ik nu weer weggetrokken dus ik ben al een klein beetje bruin gelukkig;)

Geschreven op 03-06-2012
Voor ik het weet is het weekend al weer voorbij en zit ik al weer meer dan een week in Oeganda. Vrijdagmiddag zijn we naar Masaka Backpackers hostel gereden waar we een geweldige maaltijd kregen, te veel om op te eten! De bedden waren niet geweldig comfortabel, maar met mijn eigen kussen bij mij was het best goed te doen. Zaterdag zijn we vervolgens naar Banda eiland vertrokken rond een uurtje of 9, om om 2 uur op de veerboot te stappen voor een uurtje, daarna nog een uurtje met de auto, en als laatste nog een keer op een wankel bootje voor een uurtje naar het eiland. We hadden gehoopt op een goed full moon party, maar helaas was er nauwelijks muziek en was de betekenis van BBQ ook iets anders (beetje vlees op bbq, te lang gebakken, in een pan gegooid om het vervolgens ergens binnen op te halen.. met daarnaast nog wat saus, een soort van droge pannenkoek en rijst). Al met al een beetje jammerlijke avond maar met een mooi kampvuurtje op een prachtig eiland. Vandaag moesten we al weer om 12.30 uur de wankele boot hebben met dezelfde terug reis en we zijn om 18.30uur weer terug gekomen bij Backpackers met een super maaltijd net zoals vrijdagavond. Ondertussen is het al weer 21.00 geweest en is het tijd voor een gezellig potje rummikub en daarna een net iets te koude douche!
Liefss

:SMS update:: 17 juni 2012 :
ongeveer iedereen is vertrokken of onderweg naar huis en ook ik ben onderweg, naar het andere guesthouse.. terwijl ik ga wachten op sylvia en mariska hoop ik toch nog ergens de voetbalwedstrijd vanavond te kunnen kijken!

  • 08 Juni 2012 - 11:48

    Sylvia:

    Hey Mariska,

    Over iets meer dan een week zie ik je!!!!! Whoehoe! Ik vond het heel leuk om je even te spreken en vind het fijn dat het zo goed met je gaat.
    Je verblijfsplaats heet Mzungu Residence! En dat klinkt luxer dan het is, haha. Hoewel...voor Ugandese begrippen is het een luxe verblijf met een Europees toilet en douche.
    Doe je best deze laatste week en zie je in Uganda!

    Liefs,
    Syl

  • 08 Juni 2012 - 12:33

    Mariska Huisman:

    ik ben erg blij met die toilet:D

  • 08 Juni 2012 - 15:55

    Brigit:

    Hee Mariska!!
    Leuk om weer een blog te lezen, maar de foto's erbij vindt ik ook erg leuk!
    Hier in Nederland is het zeker nog geen zomer! :(

    Heel veel plezier nog!
    Liefs xxx

  • 08 Juni 2012 - 16:47

    Martine:

    Hee Maris!

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal hebt gedaan! Wat leuk ook om foto's te zien! En wat een schattige kindjes inderdaad! Sommige zelfs in het oranje (voor het EK?) :D

    Heel veel plezier verder!

    Liefs Martine

  • 08 Juni 2012 - 18:41

    Sylvia:

    Hoihoi,
    Zie u ook de foto's! Wat leuk! En zo herkenbaar. Wat leuk dat je ook een foto hebt van Tata Kalevu! En die banaan! Alsof je een Haribo-banaantje eet, nietwaar?

    Tot snel!

  • 08 Juni 2012 - 19:32

    Henk F.:

    hi hi wat leuk die bok in de klas

  • 08 Juni 2012 - 19:43

    Mama En Papa:

    Hoi Mariska,

    Leuk om je reisverslag te lezen, super mooi met die foto 's erbij.
    Wij hadden wel een goede bbq, helaas geen kampvuur en ook niet op een prachtig eiland.
    Allemaal geweldige belevenissen, fijn om te horen.
    Je moeder heeft een beetje last van de rug, verder alles goed hier.
    Wij kijken uit naar je volgende verslag.

  • 09 Juni 2012 - 11:03

    Ryanne:

    Hey Mariska,

    Wow.. Wat schrijf je leuk! En wat zien die Afrikaanse kindjes er schattig uit hihi :) Zo te zien vermaak je je prima en doe je veel indrukken op. Ik wens je veel succes/plezier en ik volg je!

    Liefs Ryanne x x

  • 09 Juni 2012 - 11:11

    Mariska Huisman:

    Leuk dat jullie mijn blogs lezen!
    Nu is het een beetje saai.. druk bezig voor school, en verder weinig interessante gebeurtenissen.. De oranje kleren zijn hun officiele school uniformen;) ik geloof inderdaad dat er de connectie is met NL (aangezien de organisatie Up4s in Nederland zit!)

    aankomende week nog wat meer voorbereidingen voor presentatie van ons project/werk hier dus t/m vrijdag ga ik niet zo veel meer doen geloof ik ;)
    Liefs

  • 09 Juni 2012 - 13:03

    Wilma:

    Hee Mariska!

    Leuk zeg om even te lezen hoe je het daar hebt. Mooi ook dat je het leuk vindt! Is het wat je er van verwachte?
    Haha en het eten is dus ook goed, zal je wel blij mee zijn;)
    Heel veel plezier.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 55769

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 31 Augustus 2017

Oeganda - 2016

30 November 2014 - 23 Mei 2015

vakantie & afstudeerstage

06 Februari 2014 - 28 Mei 2014

Niet afstuderen, maar wel weer AASU helpen!

15 Maart 2013 - 24 Augustus 2013

Stage Arise and Shine Uganda

26 Mei 2012 - 26 November 2012

Mijn eerste reis - Oeganda

Landen bezocht: