Veilig In Jinja aangekomen! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu Veilig In Jinja aangekomen! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu

Veilig In Jinja aangekomen!

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

08 Juli 2012 | Oeganda, Jinja

Het heeft even geduurt voordat, maar toch maar weer even een blog de deur uit sturen! ach jah, soms ben je gewoon te lui om te gaan zitten en een heel verhaal te schrijven, en soms heb je gewoon geen internet, tijd of energie;) Maar ik geloof dat ik jullie toch maar even moet laten weten dat ik na 6 weken zwerven veilig in Jinja ben aangekomen waar ik de komende twee maanden zal blijven en morgen aan mijn stage zal gaan beginnen!

Ik heb de afgelopen 3 weken heerlijk vakantie gevierd terwijl Jolanda, Marianne, Sylvia, Dinja, Mariska, en Manon (ontmoet in Uganda, uit Deventer)hard aan het werk waren op school (kidsgear en hoys college) Ik heb twee weken lekker rond gehangen en heerlijk met de lieve kindjes gespeeld, waar ik natuurlijk ook foto's van heb gemaakt! Afgelopen week was het dan eindelijk zover, Manon achter gelaten in Bukomansimbi/BinyoBiria, en zijn we herlijk een paar daagjes op safari gegaan en dus lekker wezen aapjes kijken;) Het was prachtig zoals sommigen misschien al wel van de andere meiden hebben gehoord! Ik weet geloof ik niet alles meer wat we hebben gezien, maar in elk geval: olifanten, giraffen, neushoors, aapjes (klein en groot), ugandan cop, korkodillen, en buffels! En niet te vergeten natuurlijk de Hippo's (nijlpaarden) die gezellig de tweede nacht voor de deur van onze Banda stonden geparkeerd, en de salemanders in de banda die zich niet gemakkelijk lieten vangen;). Ondanks het vaak lang wachten op het eten en drinken ben ik er heerlijk van uitgerust en kon ik na nog een lekkere warme douche eenmaal terug in Kampala zaterdag vertrekken richting Jinja.

Best een beetje gek om alleen in een auto te stappen weetende dat de anderen de volgende dag al weer terug in Nederland zouden zijn! Maar gelukkig zit ik hier in een huis met Nederlanders en uit een heleboel andere gezellig mensen in de buurt. Heb de buurt al een beetje verkent, en vandaag heerlijk aan het zwembad gelegen met uitzicht op de nijl met een smiredoff ice erbij;) En niet te vergeten mijn erste eigen maaltijd gekookt in Uganda, en het smaakte nog lekker ook!

Liefs

  • 10 Juli 2012 - 08:56

    Ryanne Bourgonje:

    Hey Mariska! Zooooo cool dat je al bijna the big five hebt gespot :-D Lijkt me erg gaaf zo'n safari tocht, ben benieuwd hoe je eerste officiele stagedag is gegaan! Liefs en groetjes uit het nog niet zo zomerige Holland..

  • 10 Juli 2012 - 16:57

    Ap En Ineke:

    We begrijpen best dat je het in Uganda goed uit kan houden. Van Marianne en Jolanda alle foto's gezien en alle verhalen gehoord. Prachtig land. Geniet ervan.

  • 10 Juli 2012 - 20:30

    Dianne:

    Mooi verslag!
    Succes en geniet ervan.
    Liefs Jan en Dianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 55766

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 31 Augustus 2017

Oeganda - 2016

30 November 2014 - 23 Mei 2015

vakantie & afstudeerstage

06 Februari 2014 - 28 Mei 2014

Niet afstuderen, maar wel weer AASU helpen!

15 Maart 2013 - 24 Augustus 2013

Stage Arise and Shine Uganda

26 Mei 2012 - 26 November 2012

Mijn eerste reis - Oeganda

Landen bezocht: