Happy e(i)nd reis Oeganda 2013 komt in zicht! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu Happy e(i)nd reis Oeganda 2013 komt in zicht! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu

Happy e(i)nd reis Oeganda 2013 komt in zicht!

Door: Mariska Huisman

Blijf op de hoogte en volg Mariska

15 Augustus 2013 | Oeganda, Jinja

Het vorige bericht is ondertussen al weer 2 weken geleden, maar gelukkig heb ik in de tussentijd al wel foto's kunnen bijvoegen van de gegraven fishpond in de vorige blog. De afrikaanse tijd gaat nog steeds sloom en de vissen zitten dan ook nog niet in de vijver.. Ik hoop dan ook heel hard dat dit nog wel gaat lukken in de 8½ dag die ik nog over heb ik Oeganda!

Afgelopen maandag ben ik voor de laatste keer (dit jaar) naar de village gegaan waar de Arise And ShHine school staat en waar verschillende community projecten worden uitgevoerd. Dit was niet alleen om afscheid van iedereen te nemen maar ook om nog iets te brengen!! Dankzij een extra donatie was het mogelijk om in de village 11 bomen te planten: 3 mangobomen, 2 sinaasappelbomen, 2 manderijenenbomen, 1guavaboom, 1 jackfruitboom, en 2 advocadobomen!! Volgende week gaan hier nog 5 (zoete) bananenbomen aan toe worden gevoegd van het geld dat al was ingezameld, helaas zal ik geen tijd hebben om hier bij te zijn en foto's van te maken. Nu dus nog 2 jaartjes wachten en de kinderen op school kunnen elke dag genieten van iets gezonds.

Zoals ik toennet al schreef zitten de vissen nog niet in de vijver, maar ben ik nog druk bezig dit snel voor elkaar te krijgen. De vissen zullen wat duurder zijn dan verwacht, maar ik kan er alsnog tussen de 60 en 70 kopen die zichzelf snel zullen voortplanten. Ook zal een gedeelte van het bedrag worden besteed aan het visvoer voor de eerste paar maanden, zodat dit geen extra kosten voor de organisatie veroorzaakt. Als laatste heb ik nog het geld over om bomen op het nieuwe land te plaatsen (tussen de 20 en 25 bomen) Helaas kunnen deze bomen pas worden geplant zodra het bouwen van het nieuwe babieshome begint.. dit kan dus over een paar weken zijn, maar ook over een paar maanden! Ik heb het geld veilig apart gelegd en de persoon verantwoordelijk zal mij op de hoogte houden (hopelijk met foto's) van wanneer de bomen zullen worden geplant!!

Verder weten de meesten ondertussen al via facebook dat ik per september naar Wageningen mag; nu nog even mijn aanmelding op de universiteit afmaken en een kamer regelen. Ik heb er al helemaal zin in!! Dit betekent vervolgens ook (mits ik al mijn vakken haal) dat ik per februari gewoon op stage mag :D dus ik ben ondertussen alweer begonnen met het zoeken van een nieuwe stageplek hier in Jinja ;) Daarnaast moet ik nog even mijn verslagen voor mijn herkansingen afmaken de komende dagen en ga ik natuurlijk genieten van het laatste beetje tijd dat ik over heb in Oeganda voor het jaar 2013!

Met mij gaat het dus helemaal super, en geen verkoudheid die dat nog kan verstoren!
Lieve groetjes en tot over 9 nachtjes slapen ;)

  • 15 Augustus 2013 - 15:50

    Wanda:

    Heeee Mariska!,

    Leuk om te horen dat alles goed met je gaat! En wat mooi al die dingen die er van het geld is gekocht! Veel plezier nog je laatste weekje! En tot snel een x in NL!

    Lieefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 55876

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 31 Augustus 2017

Oeganda - 2016

30 November 2014 - 23 Mei 2015

vakantie & afstudeerstage

06 Februari 2014 - 28 Mei 2014

Niet afstuderen, maar wel weer AASU helpen!

15 Maart 2013 - 24 Augustus 2013

Stage Arise and Shine Uganda

26 Mei 2012 - 26 November 2012

Mijn eerste reis - Oeganda

Landen bezocht: