Ik ga een koe kopen! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu Ik ga een koe kopen! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu

Ik ga een koe kopen!

Door: Mariska Huisman

Blijf op de hoogte en volg Mariska

23 April 2013 | Oeganda, Jinja

Hoi Allemaal!

Hoe gaat het bij jullie? aan deze kant gaat het aardig goed, ookal is mijn gezondheid dit niet altijd met mij eens en stribbelt het nog een beetje tegen! Doordat mijn darmen alweer niet doen waar ze voor bedoelt zijn kon ik vorige week en deze week niet naar de village om bezig te gaan met mijn onderzoek. Helaas heb ik hierdoor niet meer genoeg tijd om verder te gaan met het onderzoek dat ik van plan was te doen (aangezien dit best lastig in elkaar zat) en ben ik overgestapt op een nieuw plan, aangezien Arise And Shine Uganda nog genoeg andere opdrachten heeft liggen en er altijd wel wat te doen is.

Ik zal nu gaan werken in het Babieshome in Jinja zodat ik gewoon thuis kan slapen, als ik internet nodig heb het bij het babieshome kan krijgen, en ook de toilet net als die van jullie is i.p.v. daar waar je boven moet hangen. Daarnaast ben ik nu voor de tweede week (3 dagen achter alkaar 4 pillen) aan de pillen tegen parasieten. Ik weet niet of ik een parasiet heb, maar de dokter vond de symptomen er erg op lijken en onderzoek zou een paar dagen duren.. dus ben ik maar gewoon begonnen onder het motto: baadt het niet, dan schaadt het niet!

Gelukkig kan ik nu met mijn nieuwe focus nog steeds werken aan gezondheid en voeding en zal ik gaan proberen de weekelijkse voeding van de kinderen te verbeteren! Vooruitkijkend op de uitkomst van het onderzoek is de kans groot dat ik ga helpen met het maken van eigen tuintjes om zelf voedsel voor de kinderen te verbouwen. De zaadjes die ik van thuis heb meegenomen voor de groenten zullen hier dus erg goed van pas komen! Daarnaast hoop ik dat ook dat jullie mij kunnen gaan helpen, want ik wil geld inzamelen voor een koe zodat de kinderen hier in het Babieshome voldoende calcium en vet binnen krijgen!! Ik heb een foto/ bestand toegevoegd met alle informatie en voor vragen kun je natuurlijk altijd een reactie achterlaten of een e-mail sturen(zie adres in foto/bestand)

Ik hoor graag van jullie en vind het super dat jullie het leuk vinden om mijn blogs te lezen!
Liefs Mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 55882

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 31 Augustus 2017

Oeganda - 2016

30 November 2014 - 23 Mei 2015

vakantie & afstudeerstage

06 Februari 2014 - 28 Mei 2014

Niet afstuderen, maar wel weer AASU helpen!

15 Maart 2013 - 24 Augustus 2013

Stage Arise and Shine Uganda

26 Mei 2012 - 26 November 2012

Mijn eerste reis - Oeganda

Landen bezocht: