Het is weer bijna tijd voor die tropische hitte! - Reisverslag uit Beemte, Nederland van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu Het is weer bijna tijd voor die tropische hitte! - Reisverslag uit Beemte, Nederland van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu

Het is weer bijna tijd voor die tropische hitte!

Door: Mariska Huisman

Blijf op de hoogte en volg Mariska

07 Januari 2014 | Nederland, Beemte

Hoi allemaal,

Hoe kan het ook anders.. je had het vast als wel geraden.. Misschien heb ik je al wel gesproken of heb je het op facebook gelezen, maar toch voor diegenen die het nog niet weten: 6 Februari mag ik eindelijk weer terug naar Oeganda! Voor jullie lijkt het alsof ik nog maar net terug ben, maar voor mij kan het soms niet snel genoeg gaan! Jammer dat de tijd voor schoolverslagen dan wel weer zo snel lijkt te gaan, maar dat even terzijde.

Dit keer ga ik 4 maanden zonnebaden, feesten, en ontspannen.. uhmm ik bedoel natuurlijk heel hard aan mijn afstudeeropdracht werken!! ;) Ik heb al gehoord van een mede-student die net klaar is met de stage dat het heel hard blokken wordt en er weinig vrije tijd zal zijn, maar ik ga natuurlijk proberen alleen door de weeks te moeten werken zodat ik tijdens het weekend nog een beetje kan uitrusten en af en toe een uitstapje kan maken om nog meer van het land te kunnen zien.

Echter is er vooralsnog één probleem.. ja het ticket is geboekt en de slaapplek is geregeld, maar ik moet natuurlijk wel een stageplek hebben om stage te kunnen lopen en laat ik die nou net niet hebben.. Uhm, tjah denk je dan.. maar zoals met alles zie ik dat helemaal goed komen! Met mijn heerlijke gestress en alles op het laatste moment ben ik al een heel eind gekomen dus ook dit laatste half jaar van mijn studie gaat het goed komen en ga ik er nog even flink tegenaan.

Voor de nieuwsgieren: Ik heb contact gehad met iemand uit Jnja die mij zou helpen met het vinden van een stageplek, maar helaas heb ik nog geen bevestigende reactie van hem gekregen. Gelukkig mag ik opnieuw AASU komen helpen en ben ik ondertussen dus ook vast begonnen met overleggen wat ik voor hen zou kunnen betekenen en het regelen van goedkeuring vanuit mijn opleiding. Echter wacht ik stiekem nog vol spanning af of er nog een reactie vanuit de eerste mogelijkheid komt om zo er achter te komen hoe het is om te werken binnen een organisatie die zich focust op seksuele en reproductieve gezondheid en rechten (in Oeganda).

Op dit moment moet ik nog een paar studiepunten halen om op stage te mogen, natuurlijk de stage zelf nog regelen, afspreken met al mijn lieve vriendinnetje, en mijn tas inpakken vol cadeautjes voor anderen en spullen van mijzelf.. dus ik heb deze laatste maand nog genoeg te doen!

--> Mocht je nog iets kleins hebben wat die kant op moet als cadeautje voor iemand of voor de kinderen van AASU - want die ga ik zeker vaak bezoeken of ik er nu stage loop of niet - dan kun je mij een berichtje sturen en kijk ik of ik nog een plekje/beetje gewicht over heb - vol is vol natuurlijk!!

Liefs Mariska

P.S. Voor de verandering zal ik dit jaar wel in Nederland zijn om mijn verjaardag te vieren ;)
P.P.S. Vandaag in de Oegandese krant het ontstaan van AASU dankzij Sharon Nyanjura: http://epaper.newvision.co.ug/Details.aspx?id=248896&boxid=1385&uid=2618&dat=1%2F7%2F2014

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 55794

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 31 Augustus 2017

Oeganda - 2016

30 November 2014 - 23 Mei 2015

vakantie & afstudeerstage

06 Februari 2014 - 28 Mei 2014

Niet afstuderen, maar wel weer AASU helpen!

15 Maart 2013 - 24 Augustus 2013

Stage Arise and Shine Uganda

26 Mei 2012 - 26 November 2012

Mijn eerste reis - Oeganda

Landen bezocht: