Totale besteding van geld sponsoring - Reisverslag uit Beemte, Nederland van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu Totale besteding van geld sponsoring - Reisverslag uit Beemte, Nederland van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu

Totale besteding van geld sponsoring

Blijf op de hoogte en volg Mariska

03 Juli 2014 | Nederland, Beemte

Hoi allemaal,

Zoals jullie hebben gemerkt ben ik niet zo goed in het bij houden van een blog.. maak er denk ik simpelweg niet genoeg tijd voor vrij! Maar ik wou toch nog even een berichtje plaatsen om te vertellen waar nu precies al het geld naartoe is gegaan, aangezien er nog wel wat over was na het kopen van de koe en ik een deel ook nog had bewaard tot dit jaar.

Dus eerst een schematisch overzicht en daarna wat aanvullingen:

€3 - Planten van gras om de visvijver (tegengaan van vervuiling/modder na regen).
€4,50 - Transport van en naar grond waar visvijver is gegraven (2×) voor onderhandelaar en ik.
€7,50 - Kopen (gratis planten) van watermeloen zaadjes voor de basisschool in het dorp.
€15 - Transport koe
€ 25 - Kopen (gratis planten) van 11 bomen voor de basisschool in the dorp.
€ 30 – Speeltuin, zwemmen, en snacks voor de oudste kinderen uit het babieshome.
€ 48,50 - Graven van de visvijver.
€ 251,50 – Donatie voor salaris medewerkers (allen Oegandees)
€485 - Kopen van drachtige koe

Als het goed is heeft de helft van de bomen de enorme droogte overleefd. Ook de koe en het kalfje doen het erg goed! Mij is verteld dat hij alweer opnieuw drachtig moes zijn, maar dat weet ik niet helemaal zeker. De vijver is gegraven, maar ik heb nog geen vissen gekocht omdat er op dat moment geen geld was voor het onderhoud en ze dood zouden gaan omdat er geen voer gekocht kon worden. Hopelijk kan dit in de toekomst alsnog gebeuren aangezien dit ook de plek is waar het nieuwe babieshome gebouwd gaat worden (nu betalen ze huur, straks zitten ze op eigen grond en gebouw). Doordat de organisatie het enige tijd moeilijk had en er te weinig geld binnen kwam vergeleken met wat er uit ging heb ik besloten het laatste deel aan salarissen te besteden van de Oegandese medewerkers zodat dit op een plek kwam waar het nodig was i.p.v. in iets nieuws te investeren wat niet zou kunnen worden onderhouden (zoals bijv. vissen kopen die na een paar maanden zonder voedsel zitten). Het bedrag dat ik heb besteed aan salarissen is genoeg om 1 auntie (verzorgster van de kinderen) voor 4 maanden te betalen. Ook vond ik het leuk om de kinderen een dagje mee te nemen en ze iets anders te laten zien dan alleen maar het terrein van het babieshome. Aangezien de kinderen wel vaker gaan zwemmen met vrijwilligers heb ik ze meegenomen naar een kleine speeltuin (met zwembadje, want dat blijft super voor deze kinderen). Hierbij had ik hulp van 2 andere vrijwilligers en een auntie.

Nogmaals, Ik ben echt super blij met al het geld dat jullie mij hebben helpen inzamelen om al deze mooie dingen te kunnen doen! Over een paar jaar kunnen ze hopelijk de eerste vruchten van de bomen plukken, vis uit eigen vijver eten en nog steeds melk drinken van de Koe en het opgegroeide kalf!

Liefs Mariska

Elly Boots:

Supergoed Mariska!

• 07 Augustus 2014 - 14:33

Dianne:

ik was de mailbox aan het opruimen. Ik denk dat ik je mail in juli gemist heb. (was op vakantie)
    Leuk om te zien/lezen wat je met het geld allemaal hebt kunnen doen! Succes.