Terug naar Bukomansimbi - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu Terug naar Bukomansimbi - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu

Terug naar Bukomansimbi

Blijf op de hoogte en volg Mariska

14 September 2012 | Oeganda, Jinja

Ja ja, morgenvroeg is het dan zover en ga ik weer even voor een paar weken terug naar het mooie Bukomansimbi. Het wordt een reis van zo'n 7 uur, dus ik heb besloten om vroeg te vertrekken en heb de wekker alvast op 6 uur gezet zodat ik op tijd wakker wordt en n de middag nog in Buko aan kan komen. Ik kijk er erg naar uit om iedereen daar weer te zien en heb er dan ook erg veel zin in. Desalniettemin vind ik het ook erg jammer dat ik de mensen die ik in Jinja heb leren kennen nu 5 weken moet missen, maar ik kan niet op twee plekken tegelijk zijn en mijn stage gaat gewoon door, dus het is tijd voor het echte werk: onderzoek, interviews en discussies.

In Buko zal ik de studenten, leraren, ouders and andere betrokken interviewen (alleen of in een group), waarnaast ik hetzelfde ga doen voor een klein plaatsje genaamd Kibinge. De scholen in BUkomansimbi zijn opgezet door UP4s (up4s.nl) en die in Kibinge worden bijgestaan door Kinderen van Uganda (kinderenvanuganda.nl). Ik ga mijn best doen om een 'life skills program' op te zetten, zodat de kinderen de vaardigheden leren die ze nodighebben om de uitdagingen van het even aan te gaan (dus dingen zoals sexualiteit en levensonderheid).

Op dit moment zit ik nog een dagje op kantoor en vanavond ga ik lekker uit eten met een aantal vrijwilligers die in mijn huis en het huis aan de overkant van de straat wonen. Afgelopen dinsdag en donderdag heb ik lekker geskyped met de opa's en oma's en woensdag heb ik gekookt voor een paar mensen. Het was dus een gezellig druk weekje, met ook nog een tussentijdse beoordeling (gelukkig zijn ze erg blij met mijn komst en werk ondanks de drukte op kantoor), drie bezoeken aan andere organisaties om te kijken wat zij doen, en een bezoek aan Kampala op zondag en maandag!

Hier gaat het heel goed, ik hoop bij jullie thuis ook! (en ik hoop dat jullie nog steeds mijn blog lezen..) Je merkt wel dat het regenseizoen staat te beginnen want er is steeds vaker een enorme hoosbui, maar gelukkig nog niet elke dag en zijn er ook lekkere zonnige momenten!

Liefss

  • 14 September 2012 - 13:26

    Dinja:

    Hee Maris!!
    Wat leuk om te lezen dat alles goed gaat, en dat je stage ook goed verloopt!
    Leuk om weer terug te gaan naar Buko, en iedereen daar weer te zien! Wil je kijken of mamabira een Gomez heeft laten maken van de stof die we hadden gegeven? Ik wens je heel veel succes en plezier!! en doe ze de groetjes op hoy's / kids gear!!
    xx

  • 14 September 2012 - 13:54

    Mariska Huisman:

    Ik zal het vragen en dan maak ik gelijk even een foto;) (alleen hopen dat ik die kan uploaden!)

  • 14 September 2012 - 14:53

    Laura:

    Veeel succes!!! uit mijn eigen ervaring heb ik ontdekt dat dit echt veruit het leukste gedeelte is lekker met iedereen praten en veel leren van alle stakeholders...enjoy it :D (daarna begint het saaie opschrijven weer :P) xxxx

  • 14 September 2012 - 15:48

    Arno & Jolanda:

    Daaaag (schoon) zusje,

    Heel veel succes met je stage en doe de groetjes aan iedereen in Bukomansimbi.
    En een dikke kus voor onze lieve kleine vriendin! =)

    Liefs van ons

  • 14 September 2012 - 20:06

    Jan En Dianne:

    Leuk om weer wat van je te horen en te lezen! fijn dat ze blij zijn met jou komst!
    succes nogmaals en geniet er ook van.
    liefsss. xx

  • 14 September 2012 - 20:06

    Jan En Dianne:

    Leuk om weer wat van je te horen en te lezen! fijn dat ze blij zijn met jou komst!
    succes nogmaals en geniet er ook van.
    liefsss. xx

  • 14 September 2012 - 22:40

    Erwin En Brigit:

    Leuk om weer wat te lezen! veel plezier bij het terug zien van de mensen! Spreek je snel weer! Liefs, van ins! Xxx

  • 15 September 2012 - 15:54

    Sylvia Korten:

    Wat een drukke stage heb je! En wat super dat de mensen het ook waarderen! Ik hoop dat je reis naar Bukomansimbi goed is gegaan. En ik ben natuurlijk ook erg nieuwsgierig naar de Gomes van Mamabira. Ik hoop dat je het erg naar je zin zal gan hebben in Buko. Hier gaat alles weer zijn gewone gangetje. Veel werken en de temperatuur gaat weer naar beneden. Geniet dus ook nog ff van de heerlijke warmte die Uganda je te bieden heeft (ondanks de regenbuien)
    Wil je iedereen de groetjes doen? En natuurlijk een speciale groet aan Kato ;-)
    Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 55777

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 31 Augustus 2017

Oeganda - 2016

30 November 2014 - 23 Mei 2015

vakantie & afstudeerstage

06 Februari 2014 - 28 Mei 2014

Niet afstuderen, maar wel weer AASU helpen!

15 Maart 2013 - 24 Augustus 2013

Stage Arise and Shine Uganda

26 Mei 2012 - 26 November 2012

Mijn eerste reis - Oeganda

Landen bezocht: