Nog zo veel te doen, in zo weinig tijd! - Reisverslag uit Beemte, Nederland van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu Nog zo veel te doen, in zo weinig tijd! - Reisverslag uit Beemte, Nederland van Mariska Huisman - WaarBenJij.nu

Nog zo veel te doen, in zo weinig tijd!

Door: Mariska Huisman

Blijf op de hoogte en volg Mariska

05 Maart 2013 | Nederland, Beemte

Hallo allemaal,

Ik dacht nog even een berichtje voor ik dan ga vertrekken! Leuk om jullie reacties te lezen en ik hoop dat jullie het ook leuk vinden om mijn verhalen te lezen!!

Afgelopen week heb ik te horen gekregen dat ik mijn vorige stage heb gehaald, helemaal happy, en dus kan ik volledig op schema aan mijn reis naar Oeganda beginnen!!! Het Luganda studeren gaat toch iets langzamer dat gedacht omdat ik steeds weer andere dingen te doen had en maar niet begon met de Cd-rom.. Gelukkig weet ik nog wel een paar woordjes en zal ik er vast ook nog wel een paar bijleren! Ik was al weer vergeten hoeveel voorbereiding het vorig jaar heeft gekost voordat ik kon vertrekken: koffers inpakken, dingen regelen, pilletjes/sprays & andere middelen aanvragen, kopiëren van belangrijke documenten, en ga zo nog maar even door met allerlei kleine dingen!

De voorbereidende lessen volgen ook gestaag, maar het in contact komen met de juiste mensen in Oeganda om te overleggen wat ik nu precies ga doen gaat iets minder snel helaas (westerse mensen die op Afrikaanse tijd lopen). Op dit moment weet ik dus nog niet precies wat ik ga doen, maar ga er stiekem toch wel een beetje vanuit dat ik mag gaan werken met de zwangere vrouwen, moeders, en kinderen tot 5 jaar! Ik heb al gehoord dat er op dit moment ook een voedingsdeskundige aan het werk is en 3 andere vrijwilligers, dus het lijkt me super om daar mee te mogen samenwerken i.p.v. alleen bezig te zijn! Het project zit nog in de begin fases, wat betekent dat er nog veel moet gebeuren maar ook dat mijn werk echt van betekenis kan zijn. Dat ik nog niet zeker weet wat ik ga doen heeft ook weer invloed op mijn voorbereiding op school, omdat ik mijn verslag niet met zekerheid kan opzetten.. dus ik moet er maar gewoon vanuit gaan dat dit doorgaat, en anders wordt het nog een hels karwei om het hele verslag weer om te gooien.. We zullen zien.

Ik vond het vorig jaar ook super leuk om jullie kaartjes in Oeganda te ontvangen, en ook al is de vertraging soms bijna 4 weken, zou ik het nog steeds super leuk vinden om ook nu weer kaartjes te krijgen om ze aan de muur te plakken!!!!! (ansichtkaarten werken nog steeds het beste) Het adres is:

Lubogo Road Plot 26-28
P.O. Box 899, Jinja, Uganda

Groetjes Mariska

  • 05 Maart 2013 - 21:25

    Sylvia:

    Hoi Mariska,
    Ik volg nu ook de blog www.bertrandenmonique.waarbenjij.nu zij is verloskundige en doet vrijwilligerswerk in Uganda! Misschien kan zij je ter plekke ook helpen?
    Groetjes, Sylvia

  • 10 Maart 2013 - 10:43

    Brigit:

    Dag schat!

    Geniet nog van de laatste daagjes hier in Nederland!
    Vond het gisteren erg gezellig!

    Liefs van je vriendinnetje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 55769

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 31 Augustus 2017

Oeganda - 2016

30 November 2014 - 23 Mei 2015

vakantie & afstudeerstage

06 Februari 2014 - 28 Mei 2014

Niet afstuderen, maar wel weer AASU helpen!

15 Maart 2013 - 24 Augustus 2013

Stage Arise and Shine Uganda

26 Mei 2012 - 26 November 2012

Mijn eerste reis - Oeganda

Landen bezocht: